Top Ad 728x90

, , ,

5 Ağustos 2012 Başbakan'la Gündem Özel İzle 5.08.2012

5 Ağustos 2012 Başbakan'la Gündem Özel İzle 5.08.2012,ATV Başbakan'la Gündem Özel programı izle 5.08.2012,başbakanla gündem özel programı özeti izle 5.08.2012

5 Ağustos 2012 Başbakan'la Gündem Özel İzle 5.08.2012,ATV  Başbakan'la Gündem Özel programı izle 5.08.2012,başbakanla gündem özel programı özeti izle 5.08.2012


Başbakan Erdoğan ATV ve A Haber canlı yayınında, "Başbakan'la Gündeme Özel" programında Murat Akgün'ün moderatörlüğünde Sabah Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Erdal Şafak, Sabah Gazetesi Yazarı Sevilay Yükselir, Star Gazetesi Genel Yayın Yönetmen Yardımcısı Yusuf Ziya Cömert ve Star Gazetesi Yazarı Elif Çakır'ın gündeme ilişkin sorularını yanıtladı.

Erdoğan Hakkari saldırısından Cumhurbaşkanı seçimlerine halen tutuklu bulunan askerlerden Aleviler'e değin birçok konuda önemli açıklamalar yaptı.

Erdoğan'ın konuşmasından satır başlıkları şöyle:

HATAY'DA YANLIŞ YAPILDI
Bu konun iki boyutu var. Birincisi bir defa o ilçede benim gençlik kolları başkanımın oradaki kantinde çalışması yanlıştır. Bu birincisi. Çalışmaması gerekirdi. İki tabi milletvekili oğlunun oraya gitmesi orada da bir tartaklanma olayının olması maalesef o da söz konusu. Burada tabi polislerin karşısına bu şekilde çıkarılması yanlış bir olay. Çünkü polislerle eğer böyle bir tespit gerekecekse şikayetçinin onları görmesi ama onların şeyi görmemesi gerekir. Burada ilginç bir düzenleme de yapılıyor. Bu tezgahın içinde maalesef bir CHP milletvekili de ver içerden de ona servisi yapanlar da var. Durumu emniyet müdürü arkadaşımız maalesef iyi yönetememiştir. O tablo üzüntü verici bir tablodur. Konu ile ilgili İçişleri ve Adalet Bakanıma gerekli talimatları verdik. Bütün çalışmalar yapıldı. Yapılıyor. Ondan sonra da gerekil kararı arkadaşlarımız verecektir.

CUMHURBAŞKANI İLE ARAMIZA KİMSE GİREMEZ
Konunun bu şekilde gündeme bu şekilde getirilmesi bizi de üzmüştür. Cumhurbaşkanı'nın basın müşaviri arkadaşın böyle bir açıklamayı yapması görevi ve yatkisi dahilinde değildir. Bizim aramızı açmaya kimsenin hakkı, haddi, cüreti olamaz! Biz Sayın Cumhurbaşkanı ile oturur konuşuruz. Daha önce de böyle olmuştur. Kimse bizden yeniden bir ispat beklemesin. Bizim aramızdaki hukuk bozmaya kimsenin yetkisi yoktur.

BAŞBUĞ'UN TUTUKLULUĞUNU DOĞRU BULMUYORUM
''İlker paşamızla alakalı olarak ben yapılan benzetmeleri ve yakıştırmaları asla doğru bulmuyorum. Yani bir örgüt elemanıymış, bir örgütün mensubuymuş gibi bu tür yaklaşımları kesinlikle çok çok çirkin buluyorum. Türk Silahlı Kuvvetleri'nde Genelkurmay Başkanlığı makamına gelmiş bir insan için bu tür bir yakıştırmanın, bu tür bir benzetmenin doğru olmadığını ve insaf dışı olduğunu kesinlikle düşünüyorum. Daha önce de söyledim tutuklu yargılanmasını dahi yargıda olmasına rağmen söylüyorum doğru bulmuyorum, tutuksuz yargılanmasından yana olduğumu da daha başta söyledim.''

OBAMA’NIN BEYZBOL SOPASIYLA VERDİĞİ POZ
  “Fotoğrafın ne kadar olduğunu bilemem. Obama Oval ofisteki görüşmelerimizde devamlı saygılıydı ve bunu da bizden eksik etmemiş bir dostumdur. Medyada yer alan yorumlara itibar etmiyorum. Ben karşımdaki Obama’ya bakıyorum, o da gayet saygılı ve saygındır

MİLLETİMİZİN BAŞI SAĞOLSUN
Özellikle bütün milletimizin başı sağ olsun diyerek sözlerime girmek istiyorum. Malum dün gece 22.20 sıralarında yaşanan bir olay ve bu olay neticesinde de 6 askerimizin şehit olması 3 geçici köy korucusunun şehit olması bizi üzdü. Allah'tan kendilerine rahmet diliyorum. Şehitlik makamıyla zaten en yüksek makama ulaştıklarına inanıyoruz. Ailesinin ve milletimizin başı sağ olsun

"TETİKLERDEN PARMAKLARIN ÇEKİLMESİ LAZIM"
"Kim bırakacak silahı, bölücü terör örgütünün bırakması lazım. Çünkü güvenlik güçleri silah bırakamaz. Güvenlik güçlerinin silah tabii, doğal enstrümanıdır. Sürekli olarak yanında yaşımak durumundadır. Kime karşı, teröriste karşı da asayişi bozanlara karşı, herkese karşı bunu taşımak zorundadır. Zaten bu güvenlik güçleri bunu taşıyarak güvenliği sağlamış oluyor. Eğer bu adım atılamazsa çözüm bulmak mümkün değil. Kaç defa davet ettim çıkın şu açıklamayı yapın diye. Niye çünkü oradan besleniyor yapabilir mi? Yaptığı zaman akibetlerinin ne olduğunu biliyorlar, sonlarının ne olacağını biliyorlar. Benim Kürt kardeşimi de bunlar istismar ediyorlar. Benim Kürt kardeşimin terörle bir alakası yok ki"

"115 TERÖRİST ETKİSİZ HALE GETİRİLDİ"
"Ama yapamıyorlar çünkü bu örgütler bu propagandadan besleniyor. Şemdinli'de 23 Temmuz'da başlayan bu süreçte bu bahsettiğimiz gruplar psikolojik bir savaş başlattı. Çok çirkin bir harekattı. Bu savaş TSK personelini ve bizi moral noktasında etkiliyor. Orada karada, havada sürekli bir mücadele sürdüren bizim güvenlik güçlerimiz var. Son tabloyu ben size vereyim Şemdinli olayında 23'ünden itibaren bizim 2 şehidimiz var fakat 115 terörist etkisiz hale getirildi"

ŞEHİT SAYILARININ ÇOK OLDUĞU İDDİASI
"Bunların hepsi yalan. Bir defa bunların hepsini bir kısım medya daha fazla şehit olduğu ama bu gizleniyor diyorlar ama böyle bir şey yok silahlı kuvvetler kalkarda şehit olan birini gizler mi veya şu kadar helikopter düşmüş bunu kalkıp da gizler mi? Burada karşı taraf bir psikolojik hareket yapıyor ve maalesef bizim medyamızda buna alet oluyor. Bu kimin medyası diye zaman zaman soruyorum. Onların maalesef bu şekilde onların tezgahına, onların ocağına odun taşıyan var. Bunları nereye kadar kabulleneceğiz veya bunları ismen mi ifşa edeceğiz?"

"ONLAR TAMAMEN SİLAH BIRAKMADAN BİZİM DURMAMIZ MÜMKÜN DEĞİL"
"Onlar tamamen silah bırakmadan bizim durmamız mümkün değil. Bütün askerimizle polisimizle bu çalışmanın sürekli içindeyiz. Attığımız adımları insan hakları, hukuk açısından ve demokrasiden taviz vermeden yürütüyoruz. Eğer bölücü terör örgütü uzantısı olanlar demokrasiye inanıyorlarsa mücadelelerini sandıkta versinler. Kendilerine inanıyorlarsa güveniyorlarsa sandıkta demokratik olarak versinler. Ahmet Türk gibi birisinin çıkıp bundan sonra AK Partiye oy veren kürtleri vatan haini ilan etmesi kabul edilemez... Bizim 21 milyon seçmenimiz var doğuda ve güneydoğuda da bizi seçmişler neden onlara hizmet götürebildik onlara ulaşabildik. Peki onlar ne yapmış bu halk için sadece teröre himet etmişler. Elimizde telsiz notları var çok ilgiç yaralı olanları öldürün diyorlar. Bunlar kendi yandaşlarını bile vurabilecek yarı yolda bırakabilecek insanlar"

BELEDİYELERİ BAŞKALARI YÖNETİYOR
''Halen 'PKK bölücü terör örgütüdür' açıklamasını yapamıyorlar. Çünkü oradan besleniyorlar, yapabilirler mi? Yaptıkları anda akıbetlerini biliyorlar, sonlarının ne olacağını biliyorlar. Benim Kürt kardeşimi de istismar ediyorlar. Benim Kürt kardeşimin terörle bir alakası yok ki bugün ülkemizde terörizm var. Bunun bölücü terör örgütü içinde yapılanması var. Bir de bunun maalesef uzantıları var birçok yerlerde. Bugün belediyelerin bir çoğunda görünen belediye başkanları, belediyeyi yönetmiyor. Bunların tayin ettiği, gönderdiği kişiler belediyeyi yönetiyor ve tabii bunların da sicilleri malum.''

ZANA'YA 'TETİK' CEVABI
''Sizin bu ifadenizi kabullenmemiz mümkün değil. Tetiklerden elin çekilmesi çözüm değil. Silahların bırakılması çözümdür. Silahı terör örgütü bırakacak. Güvenlik güçleri silah bırakamaz. Silah, güvenlik güçlerinin tabii doğal enstrümanıdır. Zaten güvenlik güçlerini silahını taşıyarak güvenliği teşkil ediyor'' dediğini anlattı.

AHMET TÜRK DAĞITMIŞ DURUMDA
"Eğer bölücü terör örgütü uzantısı olanlar demokrasiye inanıyorlarsa mücadelelerini sandıkta versinler. Sandıkta oy kullanacak olanları, eğer kendilerine inanıyorlarsa güveniyorlarsa.. Onların içinde aklı selim Ahmet Türk'ü görüyordum. O bile dağıtmış durumda. Onun arkasında da başka şeyler vardır. Tehditler vardır. Olgunluk molgunluk kalmamış. Kalkmış AK Partiye oy vereni vatan haini ilan ediyor. AK Parti'ye 21 milyon insan oy vermiş, sana kaç kişi vermiş"

İŞKENCECİ MÜDÜR SELİM AY İDDİASI
Bu arkadaşla ilgili yapılan spekülasyonlar üzerine içişleri bakanlığından bütün dosyalar ve AİHM kararları önüme geldi. Bu arkadaş suçlu olarak görünmüyor, hakkında mahkumiyet kararı yok. Bu yargısız infazdır. Yargıya gitmiş ve verilen kararlar ortada. Hüküm, delileriyle ortaya konulmadıktan sonra bir insana suçlusun diyemezsiniz. Aradan 14 yıl geçmiş, bu sürede yazı yazmayablar; hele hele Diyarbakır gibi bir ilde görev yapan bu arkadaşımızla ilgili yazmayanlar, İstanbul’a gelince niye rahatsız oldular bunu sormak lazım. Aradan 14 yıl geçiyor ve şimdi ortaya çıkıyor. Dosyaya baktım; ne hüküm var ne de AİHM aleyhinde karar vermiş. Asıl işkence burada başlıyor. Bazı medya grupları, bazı köşe yazarları yazdı diye terörle mücadele etmiş bir arkadaşımızı onlara yedirmeyiz


BÜYÜKANIT'LA OLAN GÖRÜŞME
“Bu zaten biz iktidara geldiğimiz andan itibaren dedikodu olarak olan şeyler. Bir gece yatarsınız ertesi gün böyle kalkabilirsiniz. Bunlar hep söylendi. Biz bu tür şeylere fazla kulak assaydık zaten buralara gelemezdik. Biz bu noktada silahlı kuvvetlerimizle olsun bizim hizmet aşkımız var. Bunun gereği neyse o şekilde de sürdürürüz. 27 Nisan akşamı bir bildiri yayınladı. Medya buna muhtıra demiştir. Ben bunu böyle kabul etmedim. Ertesi sabah biz zaten onun cevabını verdik. Eğer muhtıra diyorlarsa, onun üzerine daha güçlü bir muhtırayı biz verdik. Söylenen nedir? Ordumuz Atatürkçüdür. Öyle misiniz? Öyleyseniz, o zaman Ata’nın bu sözü kulak arkası demezsiniz. ‘Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir’ Hükümet olarak biz de değerlendirdik. Buranın verdiği karara siz tabii olacaksınız dedik. İşte Dolmabahçe’de ne konuşuldu? Genelkurmay Başkanımla her şeyi konuşurum. Ama ben kendisiyle o 27 Nisan ardından görüşmeydi malum. O zaman böyle bir görüşmeyi burada yaptığımızda kendisine ben dedim ki ‘Bakın bu aramızdaki görüşme siz de kaldığı sürece bilesin ki benimle mezarıma gidecek. Ama sizden bir şey çıkarsa ben de söyleyeceğimi söylerim’ İki insanın kendi arasında mahremi olmaz mı? Bak çıktı bir tane milletvekili, CHP’nin içinde, bakanlık yapmış bir adam, affedersiniz çıktı genelkurmay başkanı’nın hanımıyla alakalı bir şeyler söyledi. Sır diye bir şey yok mu devlette? Bizim bir çok yazışmalarımızda çok gizli var. İsme özel var. Hiç orada olmayan bir kişinin kalkıpta hanımıyla ilgili konular konuşuldu gibi çirkin yaklaşımlar, nitekim yargıda da kaybetti zaten. Böyle bir şey olabilir mi? İn cin bir şeylerin mi var senin? Neyin nesisin böyle bir şeyi söyleyebiliyorsun?”

YEREL SEÇİMLER
''Eğer muhalefetle arkadaşlarım görüşecekler, muhalefet de kabul ederse Eylül, Ekim, Kasım, buralara yerel seçimi alabiliriz, ama bunun müşterek kararını birlikte vermek suretiyle alabiliriz dedik. Şimdi sayın Bahçeli'nin yaptığı bir açıklamayı duydum. Mesela Sayın Bahçeli, Meclis açıldıktan sonra görüşmek suretiyle bunları, yani kendileri Kasım, (6 ay önceye çekilmesi) oraya çekilmesi konusunu, böyle bir olumlu yaklaşım gördük. Bu konu oturulur, konuşulur, hakikaten mutabakatımız da olması halinde olmaması için hiç bir sebep yok. Sadece daha sağlıklı bir seçim yılı yaşayalım diye böyle bir teklif gündeme gelmiştir. Olayın aslı budur ve asla Cumhurbaşkanımız'la ilgili bizim aramızdaki hukuku kimsenin bozmaya yetkisi yoktur, haddi de de yoktur ve buradan kimseye de ekmek çıkmaz, yani boşu boşuna uğraşmasınlar''

ESED ARTIK FİNALİ OYNUYOR
''Şu andaki görüntü o. Biliyorsunuz, İstanbul Türkiye için ne ise Halep Suriye için odur. Ankara Türkiye için ne ise Şam Suriye için odur. Yani biri siyasi merkez, birisi ticari merkezdir. Bu ticari merkezde Halep de şu anda aldığımız haberlere göre Esed yönetimi bir yığma gayreti içerisinde. Fakat muhalif güçler özellikle kırsaldan kuşatma noktasında çok başarılılar. Çok ciddi bir bölümü onların kontrolü, onların hakimiyeti altında. Zannediyorum ki artık finali oynuyorlar. Durum bu. Her geçen gün Esed'in sonu daha da yaklaşıyor diye inanıyorum.''

BEN DAHA ALEVİYİM
Sayın Kılıçdaroğlu Alevi. Onun için Alevi topluluk Sayın Kılıçdaroğlu'nu destekliyor. Haklıdır destekleyebilir. O da Alevi olduğu için destekleyebilirler. Gönül arzu eder ki hizmet politikası prim yapsın. Alevi kardeşimi ayırıyor muyum? Ayırmıyorum. Yaşadığı yerlerde hizmette aksama var mı? Alıyor. Marifet iltifata tabidir. Burada şunu Beni Alevi düşmanı gibi gösterenler var. Ben Alevili'ği şöyle tanıdım, öğrendim. Ben Aleviliği Hz. Ali'yi sevenler olarak biliyorum. Hz. Ali'yi sevmekse ben Aleviler'in hepsinden daha Aleviyim. Hazreti Ali'nin yaşadığını Aleviler benim kadar yaşamıyor. Ama ben onun gibi yaşamaya çalışıyorum. Ama onlarda öyle bir yaşam tarzı yok.

UCUBE CEMEVİ
İstanbul Büyükşehir Başkanıyım. Karacaahmet mezarlığında bir haber geldi. Söküyorlar. Niye söksünler inanırmısınız tarihi mezar taşlarını sökmüşler, onları kenara dizmişler. Ve buna tabi çok üzüldük. Oradaki faaliyeti yürüten derneğin başkanı aynı zamanda İTO üyesi. Oradaki Ticaret Odası Başkanı ile irtibat kurdum. Bak burada böyle bir şey yapılıyor. Burası mezarlık. Tarihi mezarlık. Tarihi mezarlıkta bu taşlar sökülüyor. Yazıktır. Ben kendilerine Üsküdar'da 46 farklı yerde yer gösteriyorum. Hangisini beğenirlerse Cemevi'ni oraya yapalım. Hafriyatını da ben yapayım. Ama ne olur şu mezarlığa dokunmayın. Daha sonra üçlü bir araya geldik. Ne dedi biliyor musunuz? ?Siz beni oraya gömersiniz ama bunu yapamazsınız' dedi. Niye böyle söylüyorsun, ruhsat falan veremem başladığın anda yıkarım dedim. Bunlar kaçak inşaata başladılar. Ben de dozeri gönderdim. Dozeri vurdum. Vali Kozakçıoğlu. Duruma müdahale ettiler. Yıkımı durdurdular. Allahtan ki biz resimleri vs çektirmiştik yıkım çalışmaları ile ilgili. Daha sona Cemevi ucube olarak yapıldı orada. Ruhsatı falan yoktur. Hala kaçaktır. Bazıları söylüyor. Orada ucube olarak Karacaahmet türbesinin yanında durur. Ve hakkımda benim orayı yıkmadım diye dava açıldı. Biz resimleri falan itiraz ettik ben beraat ettim. Yoksa ondan da mahkum olacaktım. Halbuki yaptıran ben değimli.

ALİVELER PARAMPARÇA
Alevilerin kendi içinde paramparça olduğunu görüyoruz. ?Aleviler Müslüman'dır' diyen var. ?Müslüman değildir' diyen var. Ve aynı zamanda bunların içinde ateist olanlar var. Ve şimdi eğer biz Müslüman'sak bir Alevi olarak, o zaman Müslüman'ın ibadethanesi tek olması lazım. Öyle mi? Aksi taktirde bu ayrımcılık olur. Mesela Türkmen Alevileri camiye gelirler ama şu anda gündem de bağıran tipler var ya bunların camiyle alakası yoktur. Cemevi ile de alakası olduğun zannetmiyorum. Ama Cemevi konusunda belediye başkanlarım olmak üzere hepsini olumlu yaklaşımı vardır. Genelini söylüyorum. İstisnalar olabilir. Ama eğer Alevilik bir dindir deniliyorsa o zaman çıksınlar bunu müşterek olarak açıklasınlar bunu bilelim. Bunu diyemiyorlar. O zaman Cemevi bir ibadethane değil Cemevi kültürel bir etkinliklerin yapılıdığı bir merkezdir. Olayı böyle değerlendirmemiz lazım. Çünkü ibadethane bizde tek Mescittir Cami'dir. Ama Cemevi'nde Alevi olarak kültürel etkinliklerimizi yaparız... Ne gerekiyorsa yaparız. Burada en ufak olumsuz yaklaşımımız yoktur. Ama Hz. Ali'yi sevme noktasında ben çok güçlü bir aleviyim.

OLİMPİYATLAR
İlk adım başarılıydı. 181 kişiyle gidişimiz bir başarıydı. Ama ikinci adamı madalyalar. Madalyalarda şu ana kadar bireyselde bir şey oldu mu bilmiyorum. Bu akşam hem voleybol hem basketbol maçlarımız var. Onlarla takım olarak alabilirsek güzel bir şey olacak. Güreş başlıyor. Halterde yıkıma uğradık. Güreşte tekvandoda bireyselde boksta bunlarda alabileceğimiz madalyalarla belki bu üzüntümüzü gidermiş oluruz diye düşünüyorum. Bu olimpiyatlardan çıkardıklarımızla dışarıdan anteröründen sporcusuna kadar bazı adımları atacağımız gibi bu işte ilkokullara kadar bu işi indirmek, ilkokullar arası lise ve üniversiteler arası spor müsabakaları arttırmak. Spor salonlarını ülke geneline yayma adımlarını atacağız. Çalışmak çalışmak çalışmak.

kaynak: AJANSLAR - KANALTÜRK

Top Ad 728x90